[O1] napęd 4x4 - blokowanie sie tylnego mostu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RobertoM
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] napęd 4x4 - blokowanie sie tylnego mostu

    od paliwa i części też??!!!!!!
  • pinder_m
    Drive
    • 2010
    • 72

    #2
    [O1] napęd 4x4 - blokowanie sie tylnego mostu

    Przy manewrowaniu na parkingu zauważyłem, że przy próbie cofnięcia samochodem po łuku, występuje blokowanie się tylnego napędu (jakby zaciągnął się hamulec ręczny). Trzeba sprostować koła, ruszyć lekko do przodu i dalej można cofać.
    Wydaje mi się że może być to związane z niewłaściwym działaniem sprzęgła haldex.
    Sprawdziłem, że haldex nie jest zablokowany, mechanizmy w tylnym moście obracają się lekko i bez hałasów.
    Aby ostatecznie sprawdzić czy to nie jest wina haldexa mam zamiar odpiąć wał od tylnego mostu i spróbować cofnąć po łuku.
    Może ktoś miał już podobny problem?

    Dodatkowo proszę o namiary na dobrego mechanika w Rzeszowie lub okolicy od silników 1.8 T (ARX). Chcę sprawdzić przed zagazowaniem prawidłowość pracy silnika - szczególnie układu doładowania.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • eX
      Elegance
      • 2006
      • 980

      #3
      olej i filtr byl wymieniany kiedykolwiek w haldim? a skrzynia? byl olej wymieniany? przeglad skrzyni?
      te auto nie lubi ostrej jazdy, bo pozniej dzieja sie dziwne rzeczy :diabelski_usmiech a wiem to bo zajezdzilem dwie takie skrzynie 5b

      Komentarz

      • pinder_m
        Drive
        • 2010
        • 72

        #4
        Auto ma przejechane 140 000 km. W haldexie olej wymieniono ostatnio po 120 000 km.
        Biegi włączają się lekko i precyzyjnie.
        Olej w skrzyni oraz tylnym moście wymienię w następnym miesiącu.
        Podniosłem lewy tył auta i próbowałem obracać tylnym kołem.
        Koło obraca się leciutko, żadnych niepokojących dźwięków ze strony mostu oraz haldexa nie słyszałem.
        To blokowanie występuje najbardziej gdy cofam i ostro skręcam w prawą stronę.
        Auto zachowuje się tak jakby napędy przedni i tylny były zblokowane przez haldex.

        Walka trwa

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          hm dziwne. takiego przypadku nie mialem. jedyne co to z zacisku wyskoczyla blaszka (z przedniego) i jak cofalem ze skrecona kiera to szuralo mi klockiem mocno, moze to cos podobnego.

          Komentarz

          • pinder_m
            Drive
            • 2010
            • 72

            #6
            I po diagnostyce.
            Całe szczęście sprzęgło haldex i tylny most mechanicznie ok.
            Winnym zamieszania jest sterownik haldex, który cały czas utrzymuje zawór regulacji ciśnienia w pozycji maksymalnego ciśnienia (trzpień w maksymalnym wysunięciu).
            Fajnie było uczestniczyć w rozmontowywaniu sterownika - swoją drogą mechanicznie zawór prosty jak budowa cepa.
            Po podpięciu do zasilania i włączeniu stacyjki, widać że zębatka silnika krokowego wykonuje obrót (wysuwanie listwy zębatej), czyli sterownik elektrycznie żyje.
            Niestety na zmianie nie było już żadnego z elektryków, więc nie było możliwości sprawdzenia czy silnik krokowy może pracować w każdą stronę (wsuwać i wysuwać listwę zębatą; ja zaobserwowałem tylko wysuwanie listwy). Po zamontowaniu sterownika, autko zrobiło parę rundek po placu i usterka ponownie wystąpiła (blokowanie się napędu - stały napęd 50/50 na cztery koła).
            Po krótkiej naradzie postanowiłem, że odpinamy zasilanie od pompy olejowej, co umożliwi jazdę bez możliwości załączania się tylnego mostu (uwaga: należy odłączyć tylko pompę; jak się rozłączy złączkę za mostem w której łączą się również kable sygnałowe do sterownika haldex, to będzie świeciła kontrolka ESP. Nie wiem czy wtedy ESP nie działa, ale lepiej według mnie odłączyć tylko wtyczkę od zasilania pompy oleju).

            Na środę umówiłem auto w ASO na szczegółowe badanie obwodów dostarczających sygnały do sterownika haldex. Jeżeli obwody będą ok, to przyglądnę się dokładniej sterownikowi. Całe szczęście jest rozkręcalny i jeżeli silnik krokowy działa w jedną stronę to może uda się go poprosić o działanie i obroty w drugą stronę.

            Pewnie trzeba będzie poszukać dobrego zakładu naprawy telewizorów.
            Chłopaki z serwisu rtv zrobią :shock:

            W ASO zapłaciłem za cztery godziny ostrego główkowania 60 zł (w sumie za dwie wizyty, spawanie tłumnika, diagnoza vag).


            Może ma ktoś na zbyciu sterownik haldex do Octavi 1.8 20V ARX 4x4.

            Walka trwa :szeroki_usmiech

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • sito
              Drive
              • 2009
              • 69

              #7
              witam jak ta walka sie zakończyła bo obawiam się ze mnie tez czeka

              Komentarz

              • gregor10
                Ambiente
                • 2013
                • 104

                #8
                Zapewne wymiana sterownika. W pl nikt tego nie naprawia niestety ....
                www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                Komentarz

                • mathew
                  Classic
                  • 2012
                  • 21

                  #9
                  Odgrzewam.
                  Co ma tylni napęd do blokady dyfra? Napęd może chodzić, ale trzeba sobie zadać pytanie czemu blokowane są koła przez trakcję i która z trakcji za to odpowiada?
                  EDSu nie ma bo jest ASR wraz z ESP. Czy nie jest to kwestia złych odczytów czujników ruchu, przespieszenia, skrętu itp?
                  Wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkach.

                  Komentarz

                  • sito
                    Drive
                    • 2009
                    • 69

                    #10
                    problem rozwiazany w skrocie powiem ze winny jest olej. jak ktos zainteresowany blizej to na priv

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10972
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      sito, na 100%?
                      musiałoby się masło zrobić, żeby tarczki skleić
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • mathew
                        Classic
                        • 2012
                        • 21

                        #12
                        Wtrąciłem się w dyskusję bo również i ja obserwuje czasem niepotrzebne uruchamianie tylnego napędu. Podobnie jak kolega sito uważałem, że jest to problem oleju bo i również u mnie po wymianie oleju było wszystko ok do momentu wykonania testu na haldex'sie przy pomocy VAG i to był mój błąd. Usłuszałem tylko jakieś bzyczenie w haldeksie i od tego momentu znów zaczęło blokować koła przy manewrowaniu.
                        Ja jednak mam inny trop. Według mnie nawet jeżeli napęd tylni załączałby się niepotrzebnie podczas manewrowania to nie prędkość koł nie powinna być zrównywana przez trakcję i to wg mnie ona jest trochę winna. Nie wiem czy to kwestia jakiegoś czujnika czy sterownika, ale szedłbym tym tropem. Obserwuje również u siebie, że zbyt często załącza mi się trakcja i to ją bym obwiniał a nie haldex.
                        Kolego sito, podziel się swoim spostrzeżeniem. Jestem bardzo ciekawy jak jest u Ciebie.
                        Wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkach.

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10972
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          mathew, wpisz coś w profilu o aucie
                          sito, pojeździj z kimś z kompem i obserwujcie czujnik ciśnienia i temperatury oleju w haldeksie

                          właśnie patrzę w schematy i takie czujniki są, więc gdzieś w blokach pomiarowych
                          sterownika haldeksa można je pewnie znaleźć
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • mathew
                            Classic
                            • 2012
                            • 21

                            #14
                            Opis : done.
                            krzynol czy masz jakąś teorię?
                            Dziś się zorientowałem, że mogę mieć jakies problemy z elektryką- kilka razy widziałem jak przerwało oświetlenie np. bagażnika (na pół sekundy). Na początku bagatelizowałem problem, ale dziś zauważyłem również, że przerwało podświetlanie w kabinie. Skojarzyłem to również z faktem, że podczas podłączenia pod VAG polski 4,9 podczas połączenia ze sterownikiem ABS widziałem na wykresie jakieś dziwne skoki na czujnikach prędkości kół rzędu 200-300km/h właśnie na pół sek (pojedyncza kreska na wszystkich kołach) . VAG 3,11 takich rzeczy nie było. A na dodatek czasem zrywało połączenie albo się zawieszało.
                            <bezradny>
                            Wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkach.

                            Komentarz

                            • sito
                              Drive
                              • 2009
                              • 69

                              #15
                              pomocy z blokowaniem k szukalem na roznych forach http://www.klubtt.pl/showthread.php?...highlight=saam moj link tam to saam . oraz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...68789&start=84 wpisy jako 22sito . w duzym skrocie dla niecierpliwych ... olej w 1l bankach to zupelnie inny olej niz w tubach 275ml zalewajcie odpowiednim

                              Komentarz

                              Pracuję...